GRA O PIETRUSZKĘ

Wiek graczy: 5+ /załącznik nr 1/, 9+ /załącznik nr 2/
Liczba graczy: 2 lub więcej
Cel gry: zdobycie mety w jak najszybszym czasie

  1. Wydrukować kody QR /załącznik nr 1 lub 2/. Można użyć grubszej kartki.

Lepiej wydrukować kilka kopii kodów jeśli plansza ma dużo pól lub jest kilku graczy.

  • Porozcinać kody na kartoniki.
  • Ukryć kody w mieszkaniu w różnych miejscach.

Kody ukrywa opiekun, który nie bierze udziału w grze.

  • Przygotować co najmniej jeden telefon /lepiej kilka/ z aplikacją QR Scanner.

Aplikację można ściągnąć za darmo ze Sklepu Play.

  • Przed rozpoczęciem gry należy zrobić próbę zeskanowania kodu i odczytania info.
  • Można określić czas gry, wtedy wygrywa osoba która dotrze najdalej na planszy.
  • Przygotować pionki w różnych kolorach dla każdego gracza.
  • Dowolną planszę do gry /START, META/ rozłożyć na stole tak, aby wszyscy gracze mieli do niej łatwy dostęp. Dla młodszych dzieci plansza z mniejszą ilością pól.
  • Zachować bezpieczeństwo podczas szukania i biegania po mieszkaniu.
  • Przestrzegać zasady fair play.
  • Posprzątać bałagan po zakończeniu gry.
  • Wręczyć „pietruszkę” zwycięzcy.

Przygotowanie do gry – wersja I z opiekunem /5+; 9+/:

  1. Wydrukować kody QR /załącznik nr 1 lub 2/. Można użyć grubszej kartki.
    Lepiej wydrukować kilka kopii kodów jeśli plansza ma dużo pól lub jest kilku graczy.
  2. Porozcinać kody na kartoniki.
  3. Ukryć kody w mieszkaniu w różnych miejscach.
    Kody ukrywa opiekun, który nie bierze udziału w grze.
  4. Przygotować co najmniej jeden telefon /lepiej kilka/ z aplikacją QR Scanner.
    Aplikację można ściągnąć za darmo ze Sklepu Play.
  5. Przed rozpoczęciem gry należy zrobić próbę zeskanowania kodu i odczytania info.
  6. Można określić czas gry, wtedy wygrywa osoba która dotrze najdalej na planszy.
  7. Przygotować pionki w różnych kolorach dla każdego gracza.
  8. Dowolną planszę do gry /START, META/ rozłożyć na stole tak, aby wszyscy gracze mieli do niej łatwy dostęp. Dla młodszych dzieci plansza z mniejszą ilością pól.
  9. Zachować bezpieczeństwo podczas szukania i biegania po mieszkaniu.
  10. Przestrzegać zasady fair play.
  11. Posprzątać bałagan po zakończeniu gry.
  12. Wręczyć „pietruszkę” zwycięzcy.

Reguły gry – wersja I z opiekunem /5+; 9+/:

  1. Każdy grający wybiera sobie jeden pionek i zapamiętuje jego kolor.
  2. Zamiast kostek do gry używamy kodów QR.
  3. Kody są ukryte w różnych miejscach przez opiekuna.
  4. Rozgrywkę rozpoczynamy rozbiegając się po mieszkaniu.
  5. Szukamy kodu QR /za każdym razem tylko jednego/.
  6. Wracamy do planszy z kodem, który kładziemy obok planszy.
  7. Skanujemy kod telefonem /QR Scanner/.
  8. Odczytujemy wiadomość.
  9. Przesuwamy swój pionek zgodnie z informacją zawartą w kodzie.
  10. Szukamy następnego kodu i postępujemy jak wyżej.
  11. Wygrywa gracz, który:
    a. pierwszy przekroczy metę;
    b. w określonym czasie gry dotrze najdalej.
  12. Możliwe są wszelkie modyfikacje zasad gry przed jej rozpoczęciem.
    Można określić czas gry.

Przygotowanie do gry – wersja II bez opiekuna /9+/:

  1. Wydrukować kody QR /załącznik nr 2/. Można użyć grubszej kartki.
    Lepiej wydrukować kilka kopii kodów jeśli plansza ma dużo pól lub jest kilku graczy.
  2. Porozcinać kody na kartoniki.
  3. Ukryć kody w mieszkaniu:
    a. kody ukrywa każdy z graczy w innym pomieszczeniu;
    b. każdy gracz otrzymuje taki sam zestaw kodów;
    c. każdy gracz szuka kodów ukrytych przez innego gracza.
  4. Przygotować co najmniej jeden telefon z aplikacją QR Scanner.
    Aplikację można ściągnąć za darmo ze Sklepu Play.
  5. Przed rozpoczęciem gry należy zrobić próbę zeskanowania kodu i odczytania info.
  6. Określić czas szukania kodów przed rozpoczęciem gry.
  7. Przygotować pionki w różnych kolorach dla każdego gracza.
  8. Dowolną planszę do gry rozłożyć na stole /START, META/.
  9. Zachować bezpieczeństwo podczas szukania i biegania po mieszkaniu.
  10. Przestrzegać zasady fair play.
  11. Posprzątać bałagan po zakończeniu gry.
  12. Wręczyć „pietruszkę” zwycięzcy.

Reguły gry – wersja II bez opiekuna /9+/:

  1. Każdy grający wybiera sobie jeden pionek i zapamiętuje jego kolor.
  2. Zamiast kostek do gry używamy kodów QR.
  3. Kody są ukryte w różnych pomieszczeniach przez każdego gracza.
  4. Gracze wspólnie określają czas szukania kodów.
  5. Grę rozpoczynamy biegnąc do pomieszczeń, w których kody ukrywał inny gracz.
  6. Na hasło „start” gracze szukają jak najwięcej kodów.
  7. Po upływie ustalonego czasu gracze przynoszą tyle kodów, ile znaleźli i kładą je przy planszy obok swojego pionka.
  8. Każdy gracz po kolei skanuje telefonem po jednym kodzie, odczytuje informację
    i porusza pionkiem zgodnie z zakodowaną instrukcją.
  9. Gdy każdy gracz wykona swój ruch, sytuacja się powtarza.
  10. Gra kończy się w momencie, gdy:
    a. jeden z graczy przekroczy metę;
    b. każdy z graczy wykorzysta wszystkie swoje kody.
  11. Wygrywa gracz, który:
    a. pierwszy dotrze do mety;
    b. po wykorzystaniu wszystkich swoich kodów dotrze najdalej.
  12. Możliwe są wszelkie modyfikacje zasad gry przed jej rozpoczęciem.